Operatorii telecom si-au respectat, in 2013, termenele de instalare a serviciilor de acces la Internet, durata fiind mult mai mica decat cea asumata prin contractul de abonament, dar uneori defectiunile sunt remediate cu intarziere, potrivit autoritatii de reglementare in comunicatii.
ANCOM a publicat martiprimul Raport privind calitatea serviciului de acces la internet, care urmareste evolutia trimestriala a parametrilor administrativi de calitate in anul 2012. Raportul arata ca termenele de instalare a serviciului de acces la internet au fost in general respectate, durata de instalare a serviciului este mult mai mica decat cea asumata de furnizori prin contractele incheiate cu utilizatorii finali, reclamatiile primite de la utilizatori sunt in general rezolvate in termen, dar termenele de remediere a deranjamentelor depasesc adeseori durata prevazuta in contract.
Termenul asumatprin contract de furnizori pentru instalarea serviciului de acces la internet la puncte fixeeste in medie de 17 zile, insa instalarea serviciului se face in fapt mai repede, in medie intre 3 si 4 zile, anunta ANCOM.
Din raport reiese ca primii 5 furnizori de servicii de acces la internet la puncte fixe in functie de numarul de utilizatori - Digital Cable Systems, NextGen Communications, RCS&RDS, Romtelecom si UPC Romania - au solutionat majoritatea cererilor de instalare mai rapid decat termenele asumate de fiecare prin contractele cu utilizatorii.
Astfel, Digital Cable Systems are un termen asumat de instalare de 15 zile, dar in anul 2012 instalarea s-a facut in medie in 4 zile, NextGen Communications a instalat serviciul de internet fix in medie in 4 zile si sase ore, fata de 21 de zile prevazute prin contract, RCS&RDS in 30 de zile fata de un termen asumat de 90 de zile, Romtelecom in 7 zile fata de maxim 30 de zile, iar UPC a instalat inter