România continuă să reprezinte o zonă de interes pentru grupul german Praktiker, în care acesta va investi, deocamdată, „la nivel de promovare şi comunicare”. Pentru a marca 11 ani de prezență pe piața locală, Praktiker vine cu un nou website și cu noi oferte pentru clienți.
În ciuda problemelor cu care se confruntă firma-mamă - opt subsidiare din Germania ale Praktiker sunt în insolvenţă din cauza datoriilor şi caută acum bani pentru a se salva -, oficialii companiei de bricolaj sunt încrezători în potenţialul de dezvoltare al pieţei românești.
Deși nu se mai pune problema extinderii reţelei, până când ”contextul macroeconomic va fi favorabil”, retailerul de do-it-yourself investește online: la începutul lunii august a relansat platforma online a Praktiker, punând la dispoziția utilizatorilor mai multe tool-uri utile pentru proiectele de amenajare.
Afacerile Praktiker, inclusiv cele din România, au mers foarte prost, în ton cu sectorul de construcții. Pierderile grupului au crescut spectaculos în ultimii trei ani: de la 33,6 mil. euro în 2010, la 555 mil. euro în 2011. Anul trecut, compania a redus pierderile până la 189 mil. euro, după un plan dur de restructurare în urma căruia 15% din magazinele din Germania au fost închise. În plus, compania și-a închis operațiunile pe piața albaneză. Maseltov, principalul acţionar al grupului german Praktiker, dorea să vândă operaţiunile retailerului de bricolaj din Europa de Est, inclusiv România, dar planul nu a fost votat.
„(...)Nu avem în plan un exit de pe piaţă locală. La nivelul oricărei companii, acţionarii dezbat în permanenţă propuneri şi strategii de optimizare a profitului, însă, de la intenţie până la implementare, e un drum extrem de lung, mai ales când vorbim de un business de sute de milioane de euro”, declara în aprilie 2012 Michael Krahn, Country Manager Prak