E din nou examen, pentru cei care au lăsat pe vară absolvirea liceului, pentru cei care n-au reuşit să treacă Bac-ul în prima sesiune din acest an, pentru restanţierii din anii trecuţi, pentru absolvenţii care nici măcar nu s-au înscris în sesiunile anterioare, cu gândul că toamna profesorii sunt, poate, mai indulgenţi... Rezultatele sunt aşteptate cu nerăbdare, şi nu aşteaptă doar candidaţii şi familiile lor, ci şi profesorii şi şefii acestora. Scopul: să vedem cum stăm, să tragem concluzii şi să gândim strategia în continuare.
Nu e mult de când un nu ştiu care oficial din Ministerul Educaţiei constata că n-a crescut nivelul de pregătire, că rezultatele sunt tot proaste şi că se impun măsuri. Tocmai de aceste măsuri cred că ar trebui să ne temem. Să se facă pregătiri cu elevii din an terminal, peste orele din program, s-a mai întâmpat, fără mare succes. Să se adune adolescenţii de prin baruri, doar-doar or mai trece şi pe la ore, şi asta s-a mai încercat. N-a mers nici cu opţionalele, care au ajuns tot ore de matematică, fizică sau alte materii de examen, n-a mers nici cu vorba bună, n-a mers nici de frică. Se tot promite, de ani de zile, o altă abordare, iar aici ar trebui să stea cheia. Profesorii să renunţe la stilul comunist (cei care, comunist, necomunist, au un stil), să se apropie de elevi, să predea doar lucrurile care cu adevărat le-ar fi de folos în viaţă, să se renunţe la „balast”.
Elevii să prindă drag de carte, să înţeleagă miza, să nu-şi mai dorească să ajungă, atunci când vor fi mari, Gigi Becali. Calea pare încă în ceaţă, cu toate programele de perfecţionare continuă de milioane de euro, cu toate onorariile, substanţiale şi ele, încasate pentru consultanţă sau te miri ce altceva, de către toţi şefii puşi în fruntea Învăţământului. Şi atunci, ce ne-ar mai rămâne să demonstrăm că devenim competitivi, că elevii pot promova u