Reprezentanţii societăţii Hennes şi Mauritz (H&M) au declarat vineri că îşi vor extinde reţeaua de furnizori în Etiopia, după ce şi-au concentrat 80% din producţia lor pe continentul asiatic.
Comenzi de testatea au fost date furnizorilor etiopieni care trebuie să construiască amplasamente de producţie până la sfârşitul anului. Într-un comunicat, marea firmă suedeză recunoaşte că nu ştiu încă numărul exact al furnizorilor care vor fi păstraţi.
“Suntem o companie mare şi suntem mereu în căutare de noi pieţe potenţiale. Vre,m să ne asigurăm că avem capacitatea de alivra produsele în toate magazinele”, a declarat purtătorul de cuvânt, Camilla Emilsson Falk. “Facem acest lucru prin creşterea productivităţii pe pieţeşe existente, precum şi căutarea unor noi pieţe”, a adăugat reprezentantul firmei suedeze, citată de AFP.
Conform unei analize a Wall Street Journal, în spatele acestor declaraţii stă o schimbare în strategia firmei suedeze care se datorează creşterii salariilor în China. Costul de producţie al unui produs de îmbrăcăminte realizat în Etiopia este în prezent la jumătatea celui din China anului 2011, ultimul an în care au fost disponibile date pentru comparaţie. În plus, costurile de transport şi livrare sunt mai reduse în Africa, datorită proximităţii între coasta africană şi piaţa europeană.
Pentru a atrage investitorii străini guvernul etiopian a lansat un pla de sprijinire a sectorului textil, motorul de creştere al ţării africane. Etiopia vrea să atraga marile firme prin oferire unei forţe de producţie ieftină, dar şi scutiri de taxe.