Guvernul României a aprobat, miercuri, o hotărâre pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Podul rutier peste Olt la Slatina, pe DN 65 km 48+570”, judeţul Olt. Este vorba despre un proiect finanţat cu fonduri europene care priveşte reabilitarea podului construit în secolul XIX.
Podul Olt va avea parte de o reabilitare capitală, în 2014. Alături de podul rutier peste Olt, la Slatina, pe DN 65, pe listă se mai află şi podul de la Giurgiu, peste Dunăre, pe DN 5, podul rutier peste Oituz la Poiana Sărată, pe DN 11, podul rutier la Argineşti, peste Jiu, pe DN 6 şi podul de la Cosmeşti, peste Siret, pe DN 24. În şedinţa de miercuri a guvernului, indicatorii tehnico-economici ai acestui proiect au fost aprobaţi.
„Din câte ştiu, podul va intra într-o reparaţie capitală, lucrările fiind programate pentru 2014. Proiectul de reabilitare ar dura, cu aproximaţie, un an de zile”, a declarat Adrian Motorga, directorul Secţiei Drumuri Naţionale Slatina.
Contractul, în valoare de 2.071.998 lei fără TVA, a fost câştigat prin licitaţie deschisă de asocierea firmelor Expert Proiect 2002 şi Betarmex. Proiectul este finanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională în proporţie de 70 %, iar restul din bugetul de stat.
Ocolire pe barajul de la Moşteni
Cum traficul rutier pe Podul Olt va fi închis pentru aproximativ un an, autorităţile au găsit deja o rută alternativă. Şoferii vor trebui să ocolească ceva, însă, ruta ocolitoare de la DN 65 - E 574 fiind Găneasa - Strejeşti - barajul de la Moşteni - Curtişoara - Slatina.
„Variantă de ocolire, ţinând cont de avizele care mi s-au cerut de la primării, ar fi pe DN 64, la Strejeşti către Hidrocentrala Strejeşti, apoi pe Curtişoara până la intrarea în Slatina. Va fi realizat un sens giratoriu la Strejeşti”, a mai spus Motorga.
P