Cel mai mare lanţ de restaurante de tip fast-food din lume, Subway, are de gând să accelereze ritmul expansiunii în Europa prin deschiderea a 1.000 de noi locaţii în 2014, a declarat, săptămâna trecută, directorul pentru Europa Mike Charest.
Potrivit acestuia, în prezent Subway are 4.018 restaurante în Europa, după ce în ultimii doi ani a deschis câte 500 de unităţi în fiecare an, iar anul următor ar putea inaugura 800 până la 1.000 de unităţi.
"Europa este piaţa internaţională cu cel mai puternic ritm de creştere pentru Subway, din afara Americii de Nord, iar această situaţie va continua şi în viitor" a declarat Mike Charest. Acesta a precizat că strategia Subway funcţionează indiferent de situaţia economică prin realizarea unui echilibru între preţ şi calitate.
În fruntea listei pentru deschiderea de noi unităţi în Europa se află Marea Britanie, unde Subway vrea să ajungă în 2015 la o reţea de 2.000 de unităţi. Anul acesta lanţul a deschis 63 de restaurante în Marea Britanie, faţă de 59 unităţi inaugurate în 2012. Ritmul extinderii ar putea fi accelerat în Olanda, Finlanda şi Suedia, unde au fost deschise 20 de restaurante în ultimele 12 luni, precum şi în Rusia şi Franţa unde Subway vrea să deschidă anul viitor 190 până la 200 de restaurante respectiv 100 de unităţi.
De asemenea, până la finele acestui an Subway vrea să intre pe pieţele din Letonia, Lituania, Georgia şi Ucraina. Purtătorul de cuvânt al Subway, Peter Mompalao de Piro, consideră că Ucraina are un potenţial de creştere similar cu cel din România, care numără în prezent o reţea de 16 unităţi Subway în condiţiile în care primul a fost deschis în luna aprilie 2012.
Analiştii sunt de părere că expansiunea în Europa a Subway nu reprezintă o problemă pentru rivalii precum McDonald's, Burger King, KFC sau Pizza Hut. "Piaţa este suficient de mare