REZULTATE FINANCIARE. Dintre țările CME, compania mamă a Pro TV, România a adus cele mai mari venituri, pe prima jumătate a acestui an. Astfel, posturile din România au înregistrat venituri 96 de milioane de dolari, în creștere cu aproape un milion de dolari față de aceeași perioadă din 2012.
Până în acest an, cea mai bună țară din portofoliul companiei condusă de Sârbu a fost Cehia, dar scăderile de acolo au pus România pe prima poziție.
La nivel general însă, compania Central European Media Enterprises a avut, pe primele șase luni, rezultate în scădere față de aceeași perioadă din 2012: venituri totale de 317,3 milioane de dolari, în scădere cu 61 de milioane față de aceeași perioadă din 2012, potrivit datelor publicate de companie.
CME s-a afundat în pierderi nete de 150 de milioane de dolari, o diferență notabilă față de ianuarie – iunie 2012, când compania avea pierderi de doar 10,7 milioane de dolari.
Veniturile CME în prima jumătate a anului 2013 (milioane de dolari)
Adrian Sârbu, președinte și director executiv CME, despre măsurile luate pentru redresare:
„În prima jumătate a lui 2013 am fost fermi în aplicarea strategiei noastre. Am obținut creșteri de două cifre ale prețurilor la publicitate în Cehia și creșteri de o cifră în alte țări la angajamentele semnate. Am crescut prețurile pentru retransmisia programelor în România și în Bulgaria, lucru care va reprezenta dublarea veniturilor în anii următori față de 2012.
De asemenea am răscumpărat datoria de 206 milioane de euro. Produsele noastre sunt mai performante decât anul trecut. Dacă ne uităm în urmă, veniturile scăzute obținute în Cehia ne-au afectat rezultatele financiare din primul și al doilea trimestru, însă recent cei mai importanți investitori în publicitatea ne-au acceptat prețurile mai crescute.
Privind în viitor, ne așteptăm ca trendul de