- Social - nr. 162 / 21 August, 2013 Caldurile toride din acest an au adus, cum era de asteptat, mari profituri distribuitorilor de electricitate, retailerilor de aparate de aer conditionat, producatorilor de apa minerala, bere si inghetata. Pentru aceste piete, lunile iulie si august inseamna varful vanzarilor. Canicula a devenit o afacere de peste un miliard de euro pentru comercianti. Daca in anii trecuti, acestia au fost, uneori, luati prin surprindere de temperaturile ridicate si au ramas fara produse pe rafturi, anul acesta si-au asigurat cantitati suficiente. Conform firmelor de resort, lunile iunie, iulie au facut ca pe piata berii, sucurilor si apelor minerale sa se inregistreze o crestere de 10-15 la suta. Se estimeaza ca, pana la sfarsitul anului, Patronatul Apelor Romane sa imbutelieze circa 1,25 miliarde de litri. Doua elemente au influentat consumul de apa minerala din Romania: conditiile de clima si cresterea puterii de cumparare a populatiei. Aparenta, cel putin! Potrivit asteptarilor, romanii au ramas fideli berii si au scos din buzunare peste 500 de milioane de euro, pentru a-si satisface setea. La aparatele de aer conditionat si climatizare s-au inregistrat, de asemenea, vanzari duble fata de lunile estivale ale anilor precedenti, iar piata ar putea ajunge spre sfarsitul anului la o valoare de circa 100 milioane de euro. Sunt evident, cifre estimative, dar suficient de concludente pentru "binefacerile” caniculei. GHEORGHE GIURGIU - Social - nr. 162 / 21 August, 2013 Caldurile toride din acest an au adus, cum era de asteptat, mari profituri distribuitorilor de electricitate, retailerilor de aparate de aer conditionat, producatorilor de apa minerala, bere si inghetata. Pentru aceste piete, lunile iulie si august inseamna varful vanzarilor. Canicula a devenit o afacere de peste un miliard de euro pentru comercianti. Daca in anii trecuti, acestia au