Cele mai mari companii petroliere locale, Petrom, Rompetrol, Lukoil şi MOL România, controlează împreună circa 1.400 de benzinării, potrivit datelor transmise de companii.
Bucureştiul, Constanţa şi Prahova sunt judeţele care au atras cele mai multe investiţii în puncte de alimentare, fiind şi zone caracterizate printr-o putere de cumpărare mare, în timp ce zone precum Botoşani, Tulcea sau Bistriţa-Năsăud aproape nu există pe radarul marilor petrolişti, potrivit datelor centralizate de ZF.
De exemplu, ieri, un litru de motorină în benzinăria Petrom de pe strada Tudor Arghezi din Bucureşti costa 6,11 lei, în timp ce acelaşi litru de motorină costa în Dorohoi, Botoşani, 5,81 lei. Astfel, un plin de motorină făcut în Capitală este cu 15 lei mai scump decât acelaşi plin achiziţionat din Dorohoi. În România, anul trecut s-au consumat circa 5,7-5,8 milioane de tone de benzină şi motorină, ceea ce la cotaţiile internaţionale din 2012 echivalează cu o piaţă de aproximativ 5,5 mld. dolari (circa 4,5 mld. euro).
În ciuda scăderii cererii, petroliştii spun că vor continua să adauge noi puncte pe harta benzinăriilor, pregătindu-se de extindere şi giganţi precum SOCAR sau Gazprom.
Un litru la Dorohoi şi unul în Bucureşti
De exemplu, ieri, un litru de motorină în benzinăria Petrom de pe strada Tudor Arghezi din Bucureşti costa 6,11 lei, în timp ce acelaşi litru de motorină costa în Dorohoi, Botoşani, 5,81 lei.
Astfel, un plin de motorină făcut în capitală este cu 15 lei mai scump decât acelaşi plin achiziţionat din Dorohoi. Un litru de benzină luat de pe Tudor Arghezi din Bucureşti costa ieri 5,94 lei, în timp ce în Dorohoi benzina se vindea cu 5,81 lei. La un plin de benzină, economiile dintre cele două locaţii s-ar ridica la 6,5 lei.
Din preţul final plătit de un consu