Premierul Victor Ponta i-a solicitat ministrului delegat pentru proiecte de infrastructură de interes naţional, Dan Şova, ca în toamnă să fie încheiat contractul pentru construcţia autostrăzii Comarnic-Braşov, ministrul asigurând că, în mod normal, acest contract va fi semnat la 30 octombrie.
Solicitarea a fost adresată în şedinţa de guvern.
"Conform programării din dialogul competitiv, în mod normal, pe 30 octombrie trebuie să semnăm contractul", i-a răspuns Şova.
Ponta a arătat că soluţia pentru fluidizarea traficului de pe DN1 în acea zonă nu sunt pasarelele pietonale, ci construcţia autostrăzii.
"E foarte bine că s-au pus pasarele, mulţumesc celor care au făcut eforturi, dar e un pansament, de fapt, pentru o boală gravă care este DN1 şi cât mai ţine pansamentul mai ţine, dar trebuie să avem autostrada", a declarat premierul.
Cele patru pasarele pietonale peste DN 1, construite în oraşele Azuga, Buşteni şi Comarnic, au fost date în folosinţă sâmbătă.
Pasarelele pietonale metalice reprezintă, potrivit autorităţilor, o soluţie temporară de fluidizare a traficului rutier pe Valea Prahovei până la construirea autostrăzii Comarnic-Braşov.
La tronsonul Comarnic - Braşov, ofertele pentru preselecţie la dialog competitiv au fost depuse la finele lunii februarie, pe listă fiind înscrise compania China Communications Construction şi asocierile Spedition UMB-Tehnostrade, Vinci - Strabag - Aktor şi Impregilo - Salini.
În primăvara acestui an, ministrul Şova declara că reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) vor începe negocierile pentru desemnarea câştigătorului contractului de construcţie şi operare a autostrăzii Comarnic - Braşov cu cei patru ofertanţi înscrişi pe listă, termenul pentru finalizarea acestora fiind luna august.
Statul a mai încercat de două ori să construiască a