Căpitănia Zonală Drobeta Turnu Severin a emis un aviz către navigatori prin care li se cere să reducă viteza şi să nu mai încarce navele la capacitate pentru evitarea eşuării pe bancurile de nisip formate pe Dunăre în aval de Barajul Porţile de Fier II, situat la kilometrul 863+358.
Măsurile impuse sunt generate de debitul afluent al Dunării care la intrarea în ţară, secţiunea Baziaş, este mai mic cu 2.000 mc/s faţă de media multianuală a lunii august, de 4.300 mc/s , a declarat, pentru Agerpres, responsabilul cu siguranţa traficului fluvial, Marinică Genovu.
"Echipajele convoaielor şi ale navelor trebuie să asigure un pescaj corespunzător cotelor şenalului navigabil. Ei trebuie să se conformeze dispoziţiilor primite pentru a preveni evenimentele care le-ar putea pune în pericol viaţa şi ar cauza avarii navelor", a precizat Marinică Genovu.
Reprezentantul Căpităniei Zonale Drobeta Turnu Severin a spus că în zona de competenţă sunt identificate puncte critice, unde navigatorii sunt obligaţi să se deplaseze cu atenţie, pentru a nu intra cu navele în pragurile de nisip: Bechet (km 676 - km 678), Linovo (km 737 - km 739), Pietrişu Dobrina (km 756 - km 758), Ostrov Dobrina (km 759 - km 761), Bogdan Secian (km 783 - km 785) şi Salcia (km 820 - km 823).
Citeşte şi Taxele pentru podurile de peste Dunăre vor fi mai mici începând cu luna septembrie