Industria americană este pe cale să devină una dintre cele mai competitive dintre cele ale ţărilor bogate, iar până în 2020 va captura 5% din exporturile anuale ale principalelor puteri economice.
Cheia succesului sunt salariile mai mici şi costul redus al energiei, în special al gazelor naturale, potrivit unui studiu al Boston Consulting Group, preluat de Le Monde.
Până în 2015 costurile medii ale industriilor britanică, germană, japoneză, italiană şi franceză vor deveni cu până la 18% mai mari decât cele ale industriei din cea mai mare economie a lumii. Franţa şi Germania vor fi printre cele mai scumpe ţări pentru producţie.
Studiul subliniază că producătorul francez de anvelope Michelin va investi 750 de milioane de dolari pentru a construi o uzină în statul american Carolina de Sud. De asemenea, producătorul britanic de motoare Rolls-Royce a început în 2011 să fabrice anumite piese în statul Virginia.
Până în 2020, exporturile mai mari şi relocarea unei părţi din producţia din China vor crea până la cinci milioane de locuri de muncă pentru americani în sectoarele industriale şi ale serviciilor asociate creşterii producţiei.
Studiul notează, totuşi, că în pofida îmbunătăţirii competitivităţii, industria americană va rămâne mai puţin atractivă în comparaţie cu cea chineză, doarece în 2015 va avea costuri în medie cu 5% mai mari.
Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 22.08.2013.
Industria americană este pe cale să devină una dintre cele mai competitive dintre cele ale ţărilor bogate, iar până în 2020 va captura 5% din exporturile anuale ale principalelor puteri economice.
Cheia succesului sunt salariile mai mici şi costul redus al energiei, în special al gazelor naturale, potrivit unui studiu al Boston Consulting Group, preluat de Le Monde.
Până în 2015 costurile medi