Grupul nipon Toyota intenţionează să deschidă magazine în care să ofere consumatorilor bunuri de lux, variind de la genţi din piele fabricate în Italia la cafea servită în căni smălţuite folosind cenuşă vulcanică.
Potrivit planului Toyota, magazinele de lux ar trebui să contribuie la imaginea la nivel global a mărcii premium Lexus, potrivit Bloomberg. Producătorul auto va inaugura primul magazin Intersect By Lexus în Tokyo la sfârşitul lunii august, potrivit unui comunicat al grupului. Ulterior, vor fi deschise magazine şi în New York şi Dubai, se arată în comunicat, fără a fi precizat un calendar.
Efortul de marketing al Lexus vine în contextul planurilor constructorului nipon de a-şi creşte notorietatea la nivel global, după ce doi ani consecutiv a avut în SUA vânzări mai slabe pe segmentul de lux comparativ cu BMW şi Mercedes-Benz. Mercedes conduce Lexus la vânzări şi în Japonia, piaţa de origine a Toyota.
"Debutul de succes al Lexus în SUA nu a fost replicat şi pe alte pieţe, iar notorietatea brandului are nevoie de multă muncă comparativ cu BMW şi alte mărci de lux. Nu te poţi aştepta să câştigi vânzări doar pentru că ai deschis o cafenea, dar este în mod cert mai bine decât să nu ai aşa ceva", a declarat Takaki Nakanishi, fondator al institutului de cercetare Nakanishi.
În SUA, vânzările Lexus au avansat cu 12% în acest an, la 141.446 unităţi, evoluţie mai bună decât cea a BMW sau Mercedes, potrivit firmei de cercetare Autodata. SUA este cea mai mare piaţă pentru Lexus, reprezentând jumătate din vânzările mărcii, scrie Mediafax.