Heineken, al treilea mare producător de bere la nivel mondial, a avut vânzări în coborâre în Europa Centrală şi de Est în prima jumătate a anului, pe fondul nivelului redus al încrederii consumatorilor şi cheltuielilor de consum, printre pieţele unde a înregistrat scăderi numărându-se şi România.
Volumul vânzărilor de bere ale Heineken în regiune a coborât cu 5% în primul semestru, la 23 milioane hectolitri, cu scăderi în România, Rusia, Polonia, Slovacia şi Austria, potrivit unui comunicat transmis miercuri de companie. Declinul a fost limitat de evoluţiile pozitive din Germania, Bulgaria şi Serbia.
Pe lângă situaţia economică dificilă, afacerile Heineken în Europa Centrală au fost afectate şi de condiţiile meteo nefavorabile din trimestrul al doilea, mai precis de inundaţiile severe din Polonia, Germania, Austria şi Cehia, notează compania.
Veniturile Heineken în Europa Centrală şi de Est au scăzut, în bază organică, cu 1% în primul semestru faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 1,52 miliarde euro, însă venitul pe hectolitru de bere vândut a urcat cu 4%, la 66 euro.
Profitul operaţional al companiei în regiune a urcat cu 13% în bază organică, la 124 milioane euro, datorită scăderii cheltuielilor cu materii prime şi costurilor fixe, precum şi unui câştig nerecurent de 17 milioane euro după vânzarea companiei Pago din Austria.
Heineken anticipează stagnarea profitului net la nivel mondial în acest an, din cauza condiţiilor economice dificile din Europa.
În primul semestru, profitul net înregistrat de companie la nivel mondial a scăzut uşor, de la 688 miloane euro la 679 milioane euro, în timp ce volumul vânzărilor de bere a coborât cu 3%, la 94 milioane hectolitri. Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »