Ferrari, parte a grupului Fiat, vrea sa dezvolte noi automobile cu propulsie hibrida, dupa ce a lansat in martie la Geneva modelul LaFerrari, cu un pret de lista de 1 milion de euro, parte a strategiei de crestere a profitabilitatii prin atragerea unei noi categorii de clienti. "Nu cred in masini electrice, dar sunt un adept convins al hibridelor", a declarat presedintele Ferrari, Luca di Montezemolo, intr-un interviu acordat Bloomberg la sediul companiei de la Maranello.
Producatorul de autoturisme de lux vizeaza de asemenea cresterea vanzarilor dincolo de piata auto, prin licentierea marcii si a siglei spre utilizarea pe alte tipuri de produse. " Avem multe activitati paralele prin care putem creste veniturile fara a produce mai multe masini ", a afirmat di Montezemolo.
Ferrari este cea mai profitabila divizie a Fiat si genereaza aproximativ 10% din profitul operational al grupului . Compania a prezentat, in luna martie, la Salonul Auto de la Geneva, modelul sport cu propulsie hibrida LaFerrari, care se adreseaza clientilor bogati care nu sunt neaparat interesati sa piloteze un "supercar".
Di Montezemolo, sef la Ferrari din 1991, ramane fidel strategiei de a produce autourisme de lux, cu numeroase optiuni pentru personalizare, insa cu o disponibilitate restrictionata intentionat pentru a spori exclusivitatea marcii. Ferrari intentioneaza sa reduca productia in acest an cu aproximativ 400 de masini la 6.900 unitati. "Piata este foarte buna pentru noi, deoarece ne merge foarte bine in Statele Unite, in Germania si Marea Britanie, Japonia si China (inclusiv Hong Kong si Taiwan - n.r.)", a declarat el.
In viitorul apropiat, Ferrari vrea sa prezinte, la Salonul Auto International de la Frankfurt, din luna septembrie, autoturismul 458 Speciale, cu un motor de 605 cai putere. Compania sustine ca modelul este cea mai eficient