Facebook câştigă banii din publicitate, multă publicitate, distribuită tuturor utilizatorilor, dar acest lucru s-ar putea schimba. Facebook se poate inspira de la un competitor din Japonia care a ajuns să câştige milioane de dolari în fiecare lună doar pentru că lasă oamenii să-şi exprime mai uşor emoţiile.
Line este o aplicaţie de mesagerie instant care a apărut pe fondul cutremurului de la Fukushima, din 2011. Line a crescut foarte mult în ultimii doi ani şi ritmul nu pare să încetinească. În iunie a bifat primii săi 200 de milioane de utilizatori, iar acum are 230 de milioane. Dar nu creşterea este surprinzătoare, ci cum face această aplicaţie bani.
The Next Web menţionează că Line strânge lunar 10 milioane de dolari doar din faptul că vinde oamenilor stickere. Dacă nu ai folosit vreodată un sticker, cel mai probabil pe Facebook Messenger, trebuie să ştii că sunt nişte emotigrame (emoticons) avansate, mai expresive decât cele populare de pe Yahoo! Messenger. Facebook le oferă gratuit, deocamdată, dar Line le vinde cu câte 1-2 dolari per pachet premium, deşi are unele gratuite.
Aceste stickere în Line pot fi folosite şi de companii. Spre exemplu, una care activează în domeniul vânzării de băuturi carbogazoase poate alege să popularizeze un caracter în timp ce bea suc. Şi asta se transformă în bani pentru Line. Acum, Facebook are peste un miliard de utilizatori. Cumulat planul Line cu numărul mare de utilizatori Facebook, rezultă un potenţial economic foarte mare.
Cum arată stickerele în aplicaţia Line.
De asemenea, Line foloseşte strategia Facebook, dar ceva mai îndrăzneţ. Nu mai gândeşte totul în sensul creării de aplicaţii de mesagerie, ci de platforme sociale. Are, în prezent, 52 de aplicaţii descărcate de aproape 300 de milioane de ori. Numai Line Camera (similară Facebook Camera) a fost descărcată de 48 de milioane de ori. F