Românii nu mai concep ca odraslele lor să nu ştie limba engleză, iar angajatorii resping din start candidaţii care nu cunosc limba măcar la un nivel mediu: o oportunitate de sute de mii sau chiar milioane de euro pentru profesorii deveniți antreprenori.
În anul 2008, Cornel Bârlea, un om de afaceri stabilit în Germania, s-a decis să deschidă o afacere în țara lui natală, România. Inspirat de fiicele lui, care au început să învețe limba engleză de la o vârstă foarte fragedă, în Germania, a cumpărat franciza pentru școala la care studiau acestea. Intuind potențialul din România, mai ales în condițiile în care nu există un business similar pe piață, a contactat sediul central și ulterior a deschis primul centru educațional. Așa a apărut prima master franciză Helen Doron din România, pe zona Transilvaniei, cu un prim centru educațional la Sibiu. La mai puţin de un an, Ștefania Filip a deschis a doua master franciză din România, pe zona de Sud-Est, cu un centru la Constanta și alte trei la București.
„Astăzi avem 21 de centre active, însă numărul lor va creşte foarte curând prin deschiderea unora noi, de îndată ce negocierile în curs vor fi finalizate. O franciză simplă, care acoperă o zonă de 50.000-100.000 de locuitori, presupune o investiţie iniţială de aproximativ 15.000 de euro“, spune Ştefania Filip. Ceea ce este unic la acest centru este că se adresează copiilor cu vârste între...
0 şi 18 ani, iar centrele nu duc lipsă de părinţi care vin împreună cu bebeluşii lor la lecţii de engleză.
Afacere insensibilă la criză
Anual, peste 4.000 de copii, majoritatea cu vârste foarte mici, urmează aceste cursuri, generând un rulaj total la nivel naţional de două milioane de euro. Culmea, bani câştigaţi în anii de şi după criză, când, spun mai toţi cei care şi-au deschis astfel de afaceri atunci, oamenii investesc mai mult în educaţia copii