Piața media americană este aglomerată și competitivă, iar producția de știri este scumpă.
In urma cu citeva ore canalul de televiune Current TV, care a apartinut fostului vice-presedinte, Al Gore, a facut loc lui Al Jazeera America, canalul finantat de Qatar. Cum e privita aceasta noua prezenta mediatica in Statele Unite? Corespondentul Europei Libere la Washington, Valeriu Sela.
Al Jazeera, care este proprietatea familiei regale din Qatar, incearca sa se adapteze noii piete in doua maniere distincte. In primul rind va pune accent pe acoperirea mediatica a realitatii americane, ceea ce este un teritoriu nou pentru postul de radio devenit celebru in lumea araba. In plus, conducerea postului arata ca informatiile vor fi serioase. Ei invoca un citat apartinind lui Hillary Clinton, care a spus la un moment dat ca audienta Al Jazeera va creste in America pentru ca sint stiri adevarate.
Entitati mediatice asociate cu state, cu exceptia BBC-ului, au intimpinat dificultati in incercarea de a se impune pe piata americana. Asta in primul rind pentru ca piata este aglomerata si competitiva si productia de stiri e scumpa. In plus, posturi cum ar fi canalul finantat de Moscova Russia Today sint privite ca instrumente de propaganda si sint putini cei dispusi sa-si piarda timpul cu stiri care reprezinta perspectiva unui stat strain.
Dar Al Jazeera e diferita. Postul a devenit popular in Orientul Mijlociu pentru ca era un fel de Europa Libera a regiunii, aducind informatie reala in state cu regimuri autoritare si chiar dictatoriale. Si de aici deriva si diferenta. Al Jazeera este si ea un instrument de influentare, dar crede ca poate sa o faca fiind pur si simplu de buna calitate in loc sa urmareasca o anumita agenda. In multe tari din lume, postul a cistigat acest pariu. Dar acum, Al Jazeera va trebui sa convinga publicul American ca