După 18 ani de existenţă a bursei de la Bucureşti, foarte puţini campioni naţionali s-au listat pe bursă ca să formeze un nucleu suficient de puternic pentru a convinge şi alte companii să folosească mecanismul de finanţare prin bursă sau ca formă de exit din companie.
Doru Lionăchescu, partener principal al firmei de consultanţă pentru fuziuni şi achiziţii Capital Partners, spune că bursa de la Bucureşti nu ştie să se vândă şi ar trebui să fie mult mai agresivă pentru a reuşi să iasă din anonimat şi să atragă companiile-fanion.
„Ca să ai companii-fanion listate trebuie să te duci cu buldozerul după ele. Vreau să-i văd că bat la uşi şi le oferă gratuit companiilor-fanion să se listeze ca să atragă alţi emitenţi şi garanţii că vor strânge banii în ofertă, dacă nu să-i aducă din casă. Cum se luptă mallurile să atragă H&M sau Zara, aşa trebuie şi bursa să se lupte pentru companiile-fanion ca să se listeze. Dacă nu reuşesc să-i convingă, înseamnă că nu sunt buni vânzători. Bursa, care este o entitate privată, aşteaptă cu mâna întinsă la listările statului“, spune Doru Lionăchescu. Continuarea pe ZFCorporate
După 18 ani de existenţă a bursei de la Bucureşti, foarte puţini campioni naţionali s-au listat pe bursă ca să formeze un nucleu suficient de puternic pentru a convinge şi alte companii să folosească mecanismul de finanţare prin bursă sau ca formă de exit din companie.
Doru Lionăchescu, partener principal al firmei de consultanţă pentru fuziuni şi achiziţii Capital Partners, spune că bursa de la Bucureşti nu ştie să se vândă şi ar trebui să fie mult mai agresivă pentru a reuşi să iasă din anonimat şi să atragă companiile-fanion.
„Ca să ai companii-fanion listate trebuie să te duci cu buldozerul după ele. Vreau să-i văd că bat la uşi şi le oferă gratuit companiilor-fanion să se listeze ca să atragă alţi emitenţi şi garanţii că