La început au fost doi, acum sunt şapte proprietari de avioane particulare. Maricel Popa spune că, pe distanţe mari, evită să-şi rupă maşina pe drumurile ţării. Acum e şi şcoală de pilotaj la Iaşi, iar un brevet se poate obţine de la 16 ani, mai devreme decât în cazul unui permis de maşină.
Acum câţiva ani, faptul că Irina Schrotter şi-a cumpărat un avion a fost o ştire de primă pagină. Între timp, creatoarea de modă a rămas fără el, dar numărul posesorilor de avioane din Iaşi a crescut. Şi asta pentru că, dacă acum câţiva ani era nevoie de deplasare în alte oraşe din ţară pentru cursuri de pilotaj şi, implicit, obţinerea brevetului, acum există la Aeroclubul „Alexandru Matei” tot ce trebuie. Mai precis, o şcoală de pilotaj deschisă de fostul director al Aeroportului Iaşi, Mitică Rebegea.
Anul trecut erau patru
Anul trecut existau, la Iaşi, patru posesori de aeronave de mici dimensiuni. Dintre acestea, trei sunt de două locuri şi una de dimensiuni ceva mai mari, de patru locuri. Proprietarii avioanelor mai vechi sunt Maricel Popa, proprietarul Omega Tehnoton (CTSW de două locuri), Dumitru Rebegea (Apollo Fox de două locuri), omul de afaceri Simon Iancu (PZL 104 Wilga cu patru locuri) şi inginerul mecanic Valentin Alexandroniu (FK 9 Mark IV).
“În primul rând este vorba despre utilitatea de a deţine un avion particular. Distanţele ce trebuiesc parcurse sunt mult mai rapide şi limita de viteză o dă performanţa avionului, nu starea drumului”, a spus Maricel Popa, proprietar al unuia dintre cele patru avioane.
“Pe lângă utilitate este vorba şi despre pasiune. Dacă ne place să zburăm era logic să investim în asemenea aparate”, ne-a declarat Mitică Rebegea, fostul director al Aeroportului. De altfel, acesta este cel care a generat achiziţionarea mai multor avioane în acest an, pentru că a deschis o şcoală de pilotaj.
Cursuri d