Microsoft a deschis un nou front de luptă împotriva Google, motorul de căutare pe internet numărul unu în lume, oferind prin intermediul propriului motor de căutare Bing serviciile de căutare pe internet fără publicitate pentru elevi, scrie agenţia Thomson Reuters. Programul educaţional se numeşte „Bing pentru şcoli“, iar cu ajutorul acestuia elevii din cadrul şcolilor participante din SUA nu vor mai vedea reclame sau conţinut pentru adulţi atunci când caută pe internet. Microsoft a ales să dezvolte Bing ca alternativă într-o perioadă în care creşte îngrijorarea populaţiei cu privire la modul în care companiile de internet monitorizează acţiunile fiecărui utilizator pentru a şti ce reclame să afişeze pe paginile frecventate de acesta. Ca parte din program, Microsoft va oferi gratis tablete Surface şi materiale de curs pentru a învăţa elevii despre utilizarea internetului.
„Sperăm că vom demonstra astfel capacităţile motorului de căutare Bing profesorilor şi elevilor, dar şi părinţilor acestora, şi sperăm ca aceştia să înceapă să îl folosească şi acasă“, a spus Stefan Weitz, director în cadrul Microsoft. Bing are o cotă de 18% din piaţa motoarelor de căutare, Google fiind lider cu o cotă de 67%, potrivit datelor ComScore. Noul program al Microsoft arată că giganţii IT ţintesc piaţa educaţională ca modalitate de a ajunge la copiii care vor deveni următoarea generaţie de utilizatori.
Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 22.08.2013.
Microsoft a deschis un nou front de luptă împotriva Google, motorul de căutare pe internet numărul unu în lume, oferind prin intermediul propriului motor de căutare Bing serviciile de căutare pe internet fără publicitate pentru elevi, scrie agenţia Thomson Reuters. Programul educaţional se numeşte „Bing pentru şcoli“, iar cu ajutorul acestuia elevii din cadrul şcolilor participante