De la 1 septembrie călătoriile cu trenul vor costa mai mult. Majorările vor fi de până la 10%, iar aplicarea se va face diferențiat, pentru trenurile Regio și InterRegio. Pentru trenurile Intercity, decizia de majorare aparține strict companiei, arată Mediafax. Iată o nouă măsură guvernamentală, deloc favorabilă acelor mai puțin sau chiar deloc avuți.
Nu cred că reprezintă pentru nimeni un mister realitatea potrivit căreia persoanele cu o situație materială satisfăcătoare optează să se deplaseze cu autocarul sau automobilul personal, puțini fiind cei care mai merg astăzi cu trenul. Așadar, călătoriile pe calea ferată nu mai sunt precum odinioară. Se știe că în anii ’70 - ’80 aglomerația din trenuri era atât de mare încât pe distanțele de lung parcurs unii oameni nu reușeau să prindă decât un loc pe culoar, din simplul motiv că numărul biletelor vândute îl depășea cu mult pe cel al locurilor disponibile.
Lucrurile s-au schimbat radical, căci în afara navetiștilor și a studenților, puțini mai sunt cei care apelează astăzi la serviciile CFR Călători. Rutele cele mai afectate sunt cele de lung parcurs. Acceleratul Bistrița - Timișoara a fost eliminat definitiv din mersul trenurilor în primăvara acestui an. Cine a călătorit cu el știe că locurile din compartimente erau mai mult goale decât ocupate, iar la destinația finală, fie tur, fie retur, nu puteau fi numărate niciodată mai mult de 4 sau 5 persoane. Firește, nu este cazul acceleratului Baia Mare - București, dar nici aici vagoanele nu mai sunt doldora de călători.
Judecând din această perspectivă, nu știu dacă profiturile ce se vor obține ca urmare a majorării prețului biletelor vor conduce spre o ameliorare vizibilă a economiei românești. Știu doar că ultimul cuvânt în desemnarea liderilor politici aparține electoratului majoritar, drept pentru care guvernul Ponta, cu specificu-i o