Aeroportul Internaţional ”Traian Vuia” Timişoara (AIT) se închide traficului aerian timp de o săptămână, între 24 august şi 1 septembrie 2013, din cauza reparaţiilor care se execută la pista de aterizare/decolare, în lungime de 3,5 km.
În această perioadă, toate cursele aeriene vor fi redirecţionate spre Aeroportul Arad. Potrivit administraţiei aeroportuare, companiile Wizz Air şi Carpatair îşi vor menţine cursele şi orele nemodificate. Compania Tarom va avea trei curse pe zi cu destinaţia Bucureşti şi retur, de luni până vineri, o singură cursă pentru aceeaşi destinaţie în ziua de sâmbătă, iar duminică, 1 septembrie, vor fi două curse spre Capitală şi retur.
Lufthansa va avea o singură cursă pe zi, cu destinaţia München, de luni până duminică, faţă de trei care decolau de la Timişoara. Companiile care operează pe AIT sunt cele care vor asigura transportul pasagerilor cu autocarul până la Arad, sau de la Arad la Timişoara.
Lucrările de reabilitare a pistei de aterizare/decolare, cu o lungime de 3,5 km şi o lăţime de 435 m, au început în data de 15 iunie şi sunt executate de specialiştii societăţii Albix General Construcţii, aceeaşi firmă care a executat reparaţii şi la Aeroportul „Henri Coandă”, din Bucureşti. Valoarea lucrărilor se ridică la aproape 12 milioane de lei, aproximativ 2,6 milioane de euro. Constructorul asigură execuţiei o garanţie pe durata a cinci ani.
Prin comparaţie, lucrări similare executate în anul 2008 de firma Romstrade pentru reabilitarea pistei Aeroportului Băneasa, din Bucureşti, în lungime de numai 3,2 km, au costat 64 milioane de euro, deşi contractul iniţial prevedea plata a doar 18 milioane de euro. După ce firma Romstrade, aparţinând omului de afaceri Nelu Iordache, a încasat banii, şase persoane din conducerea societăţii care patrona Aeroportul Băneasa au fost trimise în judecată de către procurorii DNA, pentru