Mai mult de 135.000 de lei a cheltuit Primăria Timişoara pentru deplasările în interes de serviciu, într-un singur an. Compania Tarom a fost cea mai solicitată, urmată de agenţia de turism Ultramarin.
70.000 de lei pentru cele 18 călătorii în străinătate
TIMPOLISa solicitat Primăriei Timişoara situaţia cheltuielilor referitoare la deplasările interne şi externe efectuate atât de funcţionarii publici, cât şi de conducerea Municipalităţii, în perioada 15 iunie 2012 – 15 iunie 2013.
Potrivit răspunsului primit, au fost realizate 18 călătorii externe, în Olanda, Belgia, Franţa, Italia, Ungaria, Norvegia, Germania, Spania, Cipru şi Coreea de Sud. Iar costul total al cheltuielilor a fost de peste 70.000 de lei, bani achitaţi din bugetul local.
În ceea ce priveşte deplasările în ţară, acestea au fost mai numeroase, în număr de 64 – de la Bucureşti, Iaşi, Craiova, Piteşti, Oradea, la Tulcea, Braşov, Reşiţa şi Oneşti –, costul fiind cu aproape 10.000 de lei mai mic decât suma pentru călătoriile externe, ajungând la 64.000 de lei. Toate aceste deplasări au fost efectuate de 43 de funcţionari ai Primăriei printre care şi cei din conducere.
Cele mai multe bilete de avion au fost achiziţionate prin compania Tarom, suma plătită pentru 29 de călătorii fiind de 30.048 de lei. Pentru alte zece deplasări s-a apelat la agenţia timişoreană de turism Ultramarin, costul acestora fiind de 61.719 lei. Pe lângă această agenţie de turism, au mai fost achiziţionate bilete de transport şi prin alte companii – Granieri Travel, Euro Magic şi Cardinal –, însă în cuantum mai mic. Călătoria efectuată prin Granier Travel a costat 3.411 lei, iar deplasarea la Tulcea prin agenţia Euro Magic a costat 1231 de lei. De asemenea, cuantumul călătoriilor prin agenţia de turism Cardinal a fost de 6.849 de lei.
Pe de altă parte, transportul