Este bine că premierul Victor Ponta a coborât în stradă şi a mers pe centura Capitalei să vadă cum stau maşinile blocate cu orele în lipsa unor pasaje, dar este rău că în spatele său nu era nimeni cu dosare în care să se afle date privind banii alocaţi de către guvern prin Ministerul Transporturilor pentru această rută.
Guvernul Ponta a tăiat de trei ori la rând banii pentru centura Capitalei, la rectificarea din august 2012, la construcţia bugetului pe 2013 precum şi la rectificarea din iulie 2013.
Degeaba merge un manager pe teren dacă în cealaltă mână nu are hârtiile care să-i spună ce bani, ce resurse au fost alocate pentru acel proiect.
România este victima incongruenţei dintre banii din hârtii şi realitate. Miliarde sunt cheltuite în fiecare an, dar rezultatele nu se văd, iar unde este necesar nu sunt alocaţi. Este pur şi simplu o problemă de management: de confruntare a modificărilor fizice, din teren, cu hârtiile manevrate de birocraţi pe care totul este ca şi rezolvat. Când japonezii de la Makita care construiesc o fabrică de unelte la Brăneşti evaluează evoluţia lucrărilor cu drone - aparate de zbor teleghidate care fac fotografii din aer - o fac pentru a vedea lunar pe ce dau banii. Aloc resurse şi vreau să văd avansul lucrărilor. Simplu.
Înainte de ’89, cifrele de producţie de carne, ouă şi lapte erau umflate, iar rafturile erau goale. Acum, miliardele de euro cheltuite apar în hârtii, dar rezultatele sunt cele pe care le-a constatat chiar premierul Ponta ieri: sute de maşini blocate pe centura Bucureştiului, vitală pentru o regiune care susţine 25% din PIB-ul României.
Acum sunt bani cheltuiţi pe hârtie fără rezultate în realitate. Singurul avantaj este că în sfârşit, după cum preşedintele Băsescu a început prin vizita şantierului blocat la autostrada Arad-Nădlac, liderii României au început să facă vizite în locurile