„Pe piaţă există un singur tren. Dacă te urci în el e OK, dacă l-ai pierdut te uiţi în gară. Modelul de business trebuie schimbat acum", spune Răzvan Olteanu, director al Romsys, despre cum trebuie companiile să modifice abordarea potenţialilor cumpărători. Invitaţii clubului Business Magazin cu tema „iTelecom, servicii inteligente de comunicaţii" au discutat despre cum pot transforma companiile fiecare interacţune cu clienţii într-o experienţă memorabilă, dar mai ales profitabilă.
RĂZVAN OLTEANU, ROMSYS: Este clar că lumea se schimbă şi este clar că ceea ce mergea acum 20-30 de ani astăzi nu mai merge. Cei din telecom degeaba vând acum servicii de voce, pentru că toată lumea face asta. Toţi avem ca scop să vindem date şi să creştem volumul de date. Penetrarea gadgeturilor inteligente a fost masivă în ultimii şapte ani. E clar că România se schimbă. Dacă acum trei ani vroiai să cumperi ceva, te duceai la magazin, unde te uitai printre rafturi şi făceai achiziţia. Acum este mult mai simplu, iar piaţa online creşte continuu, ajungând la circa 600 de milioane de euro. E o sumă mare, care va ajunge la 750 de milioane la sfârşitul anului 2013, o creştere de 30%. Clientul din e-commerce are de regulă între 25 şi 34 de ani şi locuieşte la oraş. Acest profil va evolua. În cinci ani nu ştiu câţi vor mai merge în magazin să-şi aleagă un produs şi să aştepte livrarea sau să-l care singuri. Companiile trebuie să intuiască schimbările pentru că au nevoie de tehnologie, de lăţime de bandă, de grad de penetrare a serviciilor către populaţie, de lucruri care ţin pur de telecomunicaţii. E vorba de o schimbare a modelului de business.
Lumea foloseşte pretutindeni dispozitive mobile, iar cei care reuşesc să facă faţă schimbării vor ieşi cu succes din toată perioada asta mai gri a investiţiilor. Cei care nu reuşesc probabil că nu or să mai iasă. Propunerea noastr