La scurt timp după ce a devenit director operaţional la Facebook, Sheryl Sandberg şi-a dat seama că pentru a se adapta la noul rol are nevoie să discute cu alţi top manageri din industrie care au o poziţie similară fiind numărul doi în companii conduse de un fondator pasionat şi briliant.
„Tim Cook mi-a explicat că eu trebuie să fac lucruri pe care Mark (Zuckerberg) nu vrea să se axeze atât de mult. Acelaşi lucru îl făcea şi el pentru Steve Jobs. Şi mi-a spus că în timp sarcinile se vor schimba şi că trebuie să fiu pregătită pentru acest lucru“, a spus Sandberg despre întâlnirea sa cu directorul operaţional al Apple din 2007.
În timp ce Sandberg şi-a păstrat aceeaşi poziţie în cadrul Facebook, sarcinile lui Tim Cook s-au schimbat radical de atunci. Lui Cook i-a fost dată cea mai grea sarcină, aceea de a-l înlocui pe Steve Jobs şi de a menţine Apple în topul celor mai mari companii de tehnologie din lume, şi din acest motiv el este acum cel care are nevoie de sfaturi. După doi ani de la preluarea conducerii Apple de către Cook, utilizatorii se aşteaptă ca Apple să lanseze luna viitoare un nou iPhone. Acesta va fi un moment foarte important pentru Cook. Compania care i-a fost lăsată sub conducere nu mai este acum un pionier al industriei de profil, ci a ajuns într-o etapă de maturitate, cota de piaţă a Apple reducându-se cu 5% anul acesta. Această tranziţie era însă cel mai probabil inevitabilă, având în vedere că într-o perioadă de cinci ani veniturile Apple s-au majorat de peste şase ori, profitul a crescut de 12 ori, iar preţul acţiunilor a ajuns de la 150 dolari la recordul de 705 dolari înregistrat în toamna trecută.
Este neclar însă dacă Cook poate remodela cu succes cultura pe care a construit-o Jobs. Deşi Cook a administrat cu abilitate liniile de produs iPhone şi iPad, care aduc în continuare profituri enorme companiei, Apple nu a reuşi