Deşi Cadillac nu a mai avut un coupe de clasă mare de ceva timp în gamă, se pare că timpul nu este pierdut.
Timp de multe decenii, începând cu anii ’20, americanii s-au specializat în realizarea unor automobile grandioase, inconfundabile datorită siluetelor lungi, late şi joase şi a kilogramelor de crom care luau forma celor mai extravagante ornamente. În timp însă, aura lor a fost înfrântă de diverse crize (ale petrolului, economice) şi de concurenţa europeană şi japoneză, care propunea modele mult mai eficiente, dar şi mai fade.
Standardul lumii
Cadillac îşi mai aminteşte din când în când de perioada în care mottoul său era “The Standard of the World” şi ne încântă cu câte un concept care evocă anii de glorie ai industriei auto americane. Anul acesta este vorba despre Elmiraj, un coupe de peste 5,2 m lungime, cu o prestanţă care ar face să plângă şi un Bentley Continental GT. Modelul păstrează limbajul stilistic specific mărcii, “Art & Science”, dar îmbinarea tuturor detaliilor trădează o maturizare a acestuia. La interior, designul este mai degrabă futuristic decât clasic, iar materialele sunt ultraluxoase. Deşi configuraţia habitaclului este de 2+2 locuri, Cadillac nu a ignorat posibilii pasageri din spate, proiectând scaune individuale confortabile şi un sistem de uşurare a accesului, care implică culisarea spre înainte a scaunelor faţă cu 25 cm şi a celor spate cu 10 cm. Acest aspect este important mai ales prin prisma faptului că Elmiraj ar putea intra în producţia de serie, dar nu mai devreme de 2015.
Soluţii clasice
Conform oficialilor, principala sursă de inspiraţie este modelul Eldorado din 1967, care a reprezentat o piatră de hotar în istoria mărcii. Acesta a fost primul model Cadillac cu tracţiune faţă, soluţie care, pe parcursul câtorva decenii, a ajuns să fie specifică aproape întregii g