Situaţia actuală a Centurii de Sud a Capitalei, cu o bandă pe sens şi fără un pasaj suprateran la Domneşti care să fluidizeze traficul, îi costă pe transportatori în medie un milion de euro pe zi, potrivit oficialilor industriei de profil. În aceste condiţii, guvernul vrea să reia proiectul unui sens giratoriu suspendat peste intersecţia dintre Şoseaua de Centură, Prelungirea Ghencea şi continuarea sa cu drumul judeţean către Domneşti, acesta fiind cel mai aglomerat sector de drum de pe centura ocolitoare a Bucureştiului.
„Pentru a traversa intersecţia Centurii Capitalei cu Prelungirea Ghencea un camion trebuie să aştepte în coloană aproape o oră sau chiar două. Costurile de operare cât timp aşteaptă în coloană pot urca până la 200 de euro, după care sunt cheltuieli indirecte, de oportunitate. Firma de transport poate pierde un contract pentru că nu ajunge camionul la timp cu marfa, sau penalităţi în cazul în care nu se livrează la o anumită oră, iar penalităţile pot ajunge de la câteva mii la zeci de mii de euro pe oră“, a explicat Radu Dinescu, secretarul general al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri (UNTRR).
Cel mai aglomerat drum din România
Pe Centură trec zilnic aproape 140.000 de vehicule pe acest segment de drum, iar dintre acestea, aproape 20% sunt vehicule comerciale, potrivit datelor UNTRR.
Lucrările la construcţia noului pasaj suprateran care va avea o lungime de peste 500 de metri ar putea demara în toamna acestui an, pentru a fi terminate în următorii doi ani.
„Licitaţia poate fi realizată în toamnă, în următoarele două luni, după care se pornesc lucrările dacă nu există contestaţii. Termenul de execuţie este de 24 de luni, şase luni proiectare după care execuţia“, a spus Dan Şova, ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură, în subordinea căruia se află CNADNR.
Planul pent