Cele mai mari bănci din Marea Britanie vor plăti până la 1,3 miliarde de lire sterline (2 miliarde dolari) pentru despăgubirea clienţilor cărora le-au vândut incorect poliţe de asigurări ale companiei CPP pentru acoperirea riscului de furt de carduri de credit şi de identitate, transmite Bloomberg.
Un grup de 13 bănci şi emitenţi de carduri de credit, între care Barclays, Lloyds Banking Group, HSBC, Royal Bank of Scotland, Capital One şi MBNA, vor finanţa acest program, a anunţat Autoritatea britanică pentru Activităţi Financiare (FCA).
Instituţia de reglementare nu a dezvăluit contribuţia individuală a acestor companii financiare.
Autorităţile britanice au anunţat în noiembrie că CPP Group, care a furnizat asigurările pentru bănci, a supraestimat riscurile şi consecinţele furturilor de identitate şi nu a informat cumpărătorii de existenţa unui produs de protejare a cardurilor, prin care erau deja asiguraţi, prin intermediul băncilor, pentru până la 100.000 de lire sterline.
Aceste despăgubiri se adaugă altor 15,5 miliarde de lire pe care băncile le-au alocat deja clienţilor cărora le-au vândut asigurări de neplată a obligaţiilor financiare, care nu erau necesare.
"Implicarea băncilor şi a emitenţilor de carduri reflectă faptul că aceste companii au prezentat clienţilor produsele companiei CPP, aşa că trebuie să împartă responsabilitatea corectării situaţiei", se arată într-un comunicat al FCA.
Circa 7 milioane de clienţi care au cumpărat asigurări începând din 2005 vor putea cere rambursarea sumelor plătite plus o dobândă de 8%. Banii urmează să fie plătiţi la începutul anului 2014.
Băncile au vândut asigurările cu nume precum HSBC Card Guard, Barclays Cardholder Protection şi NatWest Card Protection.
De regulă, asigurarea cardului la compania CPP costă circa 30 de lire pe an, iar protejarea identităţii 80 de lir