Deşi ar fi trebuit să reprezinte o premiere politică, funcţia de ministru din partea PNL începe să semene cu o condamnare, un fel de trimitere pe scaunul electric. Oricând cel care se află pe acest scaun de la Palatul Victoria poate fi electrocutat. Până acum numirile la Transporturi au afectat serios imaginea PNL: Ovidiu Silaghi, dosare la ANI şi DNA, Relu Fenechiu, condamnat la cinci ani de închisoare de prima instanţă în „dosarul Transformatorul”. Teoria „coincidenţelor stranii”, despre care a vorbit Silaghi în faţa sediului DNA, are mulţi adepţi în PNL. „E mâna lui Traian Băsescu, ştia despre acest dosar de la început”, spune Relu Fenechiu.
S-a vorbit mult în ultimele zile despre necesitatea unui candidat imaculat pentru Transporturi: tânăr, profesionist, curat - fără dosar la DNA sau ANI. Unii spun, că nu ar fi rău nici un ministru anti-băsist, capabil să-l înfrunte pe Traian Băsescu, chiar cu riscul unor repercusiuni. În timp ce breaking-news-urile privind înmormântarea naţională a cetăţeanului Cioabă Florin ţin agenda publică, în PNL a părut că se organizează o paradă a potenţialilor ministeriabili pentru Transporturi. Fie PNL are mulţi oameni curaţi ca lacrima, fie mulţi sunt inconştienţi.
Absenţa prelungită a lui Antonescu din ţară a generat o emulaţie în rândul membrilor de partid, care şi-au făcut lobby pe la televiziuni, în presa locală sau prin organizaţii. Unii chiar ameninţă că vocea teritoriului trebuie să fie mai bine ascultată, că nu se poate să se decidă totul de la centru. Mult zgomot, dar puţină substanţă în această gâlceavă internă. O încordare de muşchi inutilă, care face bine doar pentru imaginea unei vieţi de partid activă.
Liberalii rămaşi în ţară au dat din coate pentru o funcţie înaltă, iar printre numele vehiculate se regăsesc parlamentari, europarlamentari, secretari de stat, mulţi cu "bube la dosar". Unul e cunos