Transportul produselor a evoluat foarte mult fata de primele zile ale eCommerce-ului, dar unii retaileri online inca nu reusesc sa ofere toate optiunile necesare astfel incat sa se incadreze in nevoile clientilor.
Clientii cer din ce in ce mai mult flexibilitate – lucru subliniat si de retaileri locali, inclusiv Carrefour, iar magazinele online trebuie sa se incadreze in cerinte pentru a creste rata de conversie.
Piata de comert electronic din Romania, desi inca mai mica decat in state din vest, a evoluat puternic in ultimii ani, pe mai multe nivele – game de produse disponibile, dimensiunea pietei, seriozitatea retailerilor. Acest din urma punct “a fost asigurat” de recesiune, mare parte dintre magazine considerate “neserioase” fiind taxate, pana la faliment.
Un studiu Multichannel Retail Survey arata ca 50% dintre respondenti au abandonat sa cumpere online din cauza termenilor nesatisfacatori ai livrarii.
Deci, care sunt optiunile pe care clientii le cauta?
Lipsa varietatii livrarii = cumparaturi anulate
Desi ponderea de 50% mentionata anterior poate parea mare (sondajul a avut loc exclusiv pe Internet – n.r.), arata in mod clar importanta oferirii de optiuni diferite clientilor.
Nu toti au timp sa astepte livrarile, asa ca un orar cat mai exact este necesar. Apoi sunt clientii care vor produsul cat se poate de repede. Daca concurentul/concurentii tau/tai direct(i) are livrare la cateva ore ale aceluiasi produs si tu nu ai, esti in mod clar in pierdere.
Graficul de mai jos explica mai clar acest lucru.
Ai abandonat vreodata achizitii online din cauza lipsei optiunilor de livrare?
Ce optiuni doresc clientii?
O data fixa de livrare este alegerea cea mai des mentionata (31%), urmata indeaproape de livrarea a doua zi si abilitatea de a ridica produsul din magazin fizic (am