Exporturile de incaltaminte si marochinarie ale companiilor romanesti in Japonia este in continua crestere, in primele 6 luni ale anului cifrandu-se la 2 mil. euro.
„Niponii sunt realmente fascinati de creatiile romanesti de incaltaminte si marochinarie, iar cererea este tot mai mare. Daca anul trecut am vandut japonezilor produse din piele de 4,5 milioane de euro, anul acesta vom depasi pragul de 5 milioane”, a declarat in exclusivitate pentru Wall-Street.ro, Violeta Radu, producator si membru al conducerii asociatiei patronale Sfera Factor.
Pana la jumatatea acestui an, valoarea exporturilor in Tara Soarelui Rasare a depasit doua milioane de euro, conform datelor patronatului Sfera Factor, care reuneste 90% din exporturile de profil.
„Japonezul obisnuit nu e consumator de marci de prestigiu, exclusiviste si foarte scumpe, dar este dispus sa plateasca un pret bun pentru originalitate si calitate. Deci, vindem produse sub branduri proprii, care nu sunt ieftine, dar sunt foarte apreciate.” a mentionat Radu. Citeste si:Un producator roman de incaltaminte deschide un magazin in City MallAfacerile Deichmann au crescut la 27,5 mil. euro in 2010Vama a constatat fraude de jumatate de milion de euro intre 5 si 9 octombrie
In scopul atragerii si altor producatori autohoni spre a se alatura celor deja prezenti pe pietele externe, patronatul Sfera Factor va organiza la Bucuresti, in perioada 3-6 septembrie, Targul International de Incaltaminte, Confectii si Acesorii, Next Season, a noua editie a acestui eveniment bianual. Pentru 2013, targul va veni in intampinarea dorintei praticipantilor de a fi pusi in tema cu preocuparile Ministerului Economiei in privinta crearii unui brand de tara al acestui sector si de a intra in contact nemijlocit cu mari buyeri (contractori) nationali si internationali, unii veniti pentru prima oara in Romania, special pe