Compania Plafar, care a iesit anul trecut din insolventa si a pierdut si propriul brand "Plafar", vandut de autoritati in 2007 pentru 1 milion euro, nu va mai fi considerata companie nationala, avand in prezent doar un punct de lucru, si nu se va mai ocupa decat de prelucrarea ceaiului si a cafelei, potrivit unui document obtinut de agentia Mediafax.
Ramasa fara o retea proprie de desfacere si fara dreptul de comercializare a produselor proprii utilizand marca "Plafar", companiei ii va fi drastic restrans obiectul principal de activitate si va fi tratata ca o simpla societate care nu mai desfasoara activitati de interes public national, releva un document obtinut de agentia Mediafax.
Societatea Nationala Plafar a fost infiintata in 1999, avand ca obiect principal de activitate productia, industrializarea si comercializarea la intern si la export a plantelor medicinale, aromatice, toxice si stupefiante. La acel moment, compania avea un capital social de 2,02 milioane lei, opt sucursale si acoperire teritoriala la nivel national.
In iunie 2007, statul a cedat insa brandul Plafar catre reteaua privata de farmacii Centrofarm, cu actionariat strain, pentru 1 milion de euro, prin contract de cesiune, Societatea Nationala Plafar ramanand astfel fara dreptul de comercializare a produselor proprii cu utilizarea acestei marci.
Cu datorii de 5,1 milioane lei, Plafar a intrat in insolventa in 2009 la cererea actionarului sau majoritar, Ministerul Economiei, procedura din care a iesit in luna iunie a anului trecut.
Acum, la nivelul Guvernului a fost pregatit un act normativ prin care Plafar, care mai detine un singur punct de lucru, la Cluj-Napoca, nu va mai fi considerata societate nationala si isi va restrange obiect principal de activitate la prelucrarea ceaiului si a cafelei, restrangere de activitate deja introdusa in st