Comisia consultativă pentru elaborarea şi fundamentarea programului privind măsurile de creştere a calităţii architectural-ambientale a clădirilor din municipiul Arad va fi constituită, în şedinţa de miercuri a Consiliului Local Municipal, după care Primăria va începe să emită notificări proprietarilor clădirilor.
Potrivit proiectului de hotărâre care va fi supus votului consilierilor locali, comisia va fi condusă de viceprimarul Bognar Levente şi va avea în componenţă 5 consilieri locali, 2 specialişti, 3 membri ai Asociaţiei „Pro Urbe”, un reprezentant al Direcţiei Judeţene pentru Culură şi Patrimoniul Cultural Naţional şi şeful serviciului Juridic-Contencios al Primăriei.
„Comisia va identifica şi inventaria clădirile care au nevoie de intervenţie şi va stabili zonele de acţiune prioritare. La final, va începe emiterea notificărilor către proprietarii clădirilor, care sperăm noi, se va încheia în perioada 15 octombrie – 30 noiembrie. Comisia va ţine cont şi de studiile efectuate din fonduri europene în cadrul proiectului VITO, astfel încât, în termen, scurt, vor putea fi emise notificările”, au precizat autorităţile locale.
Proprietarii clădirilor vor avea la dispoziţie 60 de zile să înceapă lucrările din fonduri proprii, în caz contrar, lucrările vor fi efectuate de Primărie, investiţia urmând să fie recuperată odată cu plata taxelor şi impozitelor locale.
De asemenea, Primăria Municipiului Arad va aloca din bugetul local suma de 2 milioane de euro pentru reabilitarea faţadelor şi acoperişurilor degradate.
Conform Legii 146 care a intrat în vigoare în luna iulie, proprietarii imobilelor degradate din Arad vor fi obligați să refacă fațadele și acoperișurile clădirilor, în caz contrar lucrările vor fi efectuate de Primărie, care își va recupera banii de la deținătorii de imobile. Astfel, cei care deţin clădiri, care prin nivelu