Faptul că maşina cu cea mai puternică creştere a vânzărilor în Europa este o marcă românească spune multe despre strategiile de produs ale constructorilor auto mondiali pe pieţele dezvoltate, arată un articol publicat joi în cotidianul Financial Times.
Dacia, companie controlată de Renault, contrazice cea mai gravă scădere a vânzărilor de autoturisme în Europa din ultimele două decenii prin atragerea de clienţi de la rivalii mai cunoscuţi şi înregistrând o marjă de profit înregistrată doar de constructorii de automobile premium. Nu e tocmai rău pentru o marcă de automobil care nu a fost niciodată destinată pentru pieţele dezvoltate.
'O combinaţie de low-cost engineering, simplitate, dotări minime concepute pentru pieţele din Europa de Est, la care se adaugă consumatorii din Europa de Vest care îşi diminuează bugetele, au făcut din Dacia brandul cu cea mai mare creştere a vânzărilor de pe continent şi cel mai bun exemplu al unei game de maşini concepute pentru pieţele low-cost dar care înfloresc în Europa', subliniază Financial Times.
Potrivit firmei de cercetare AlixPartners, în prezent maşinile ieftine reprezintă 18% din vânzările de autoturisme în Europa, în creştere faţă de 13% în 2002, afectând vânzările jucătorilor tradiţionali precum Ford, Renault şi Peugeot.
Principalul atu al modelelor Dacia şi al altor maşini concepute şi construite pe pieţele emergente este simplu: preţul. În Marea Britanie un Duster costă 9.000 de lire sterline, cu aproape 4.000 de lire mai puţin decât ceea ce oferă rivalii.
'Este cel mai bun exemplu de maşină dezvoltată pentru pieţele emergente care a fost introdusă pe pieţele dezvoltate şi a fost un real succes', a declarat profesorul Jan-Benedict Steenkamp, autor al cărţii Brand Breakout, un studiu al brandurilor emergente care concurează la nivel mondial.
Gr