Cineastul american Brian De Palma, unul dintre artizanii „Noului Hollywood“ din anii ’70 (alături de Coppola, Lucas, Scorsese sau Spielberg), revine în cinematografele româneşti cu o coproducţie franco-germană, un film mai uşor de desfiinţat decît de descifrat.
Pasiune este un remake în engleză al ultimului film semnat de cineastul Alain Corneau,Crime d’amour (2010). La doar cîteva luni de la lansarea originalului (şi de la moartea realizatorului acestuia), producătorul franco-tunisian Saïd Ben Saïd a decis să îl refacă pentru piaţa internaţională (altfel spus, să se conformeze uneia dintre cele mai stupide tendinţe cinematografice contemporane). De ce Brian De Palma a acceptat să regizeze acest remake, asta nu-i deloc greu de înţeles. După primul episod din seria Misiune: Imposibilă (1996), filmele sale n-au mai strălucit la box-office, iar Redacted (2007), anteriorul său proiect finalizat, a stîrnit un val de controverse privind reflectarea pe ecran a implicării armatei americane în conflictul din Irak, aşa că, decît să fie flituit din nou de către producătorii hollywoodieni, era normal ca De Palma să accepte să lucreze cu europenii (cum o mai făcuse, în deceniul trecut, la Femeia fatală şi Dulcele sărut al Daliei). Mai mult, subiectul lui Alain Corneau (care şi-a scris scenariul împreună cu Natalie Carter) i se potrivea ca o mănuşă: după cum a declarat regizorul pentruVariety, de la Pregătit pentru a ucide (Dressed to Kill, 1980), nu i se mai oferise „şansa de a combina erotismul, suspansul, misterul şi crima într-o experienţă cinematografică fascinantă“.
În filmul original, rolurile principale, de corporatiste carieriste, erau interpretate de francobritanica Kristin Scott Thomas (Christine, şefa diabolică, mereu pregătită să-şi asume meritele angajaţilor ei, dar şi să-i strivească la orice tentativă de revoltă) şi de Ludivine Sagnier