Combinatul de Vinuri Cricova încearcă să scape de activele ce nu aduc venituri şi anunţă pentru 4 septembrie o licitaţie publică cu strigare, pentru a vinde magazinul din strada Ştefan cel Mare şi Sfânt, nr. 126, din centrul Chişinăului, cu o suprafaţă totală de 337,1 metri pătraţi.
Preţul de pornire e de 11,76 milioane de lei sau 34.883 lei pentru un metru pătrat.
Valentin Bodiul, directorul general al SA Cricova, spune că întreprinderea nu are niciun beneficiu de la acest magazin. „Chiar dacă este amplasat în centrul Capitalei, nu înregistrăm vânzări semnificative de vinuri. Cele mai mari vânzări se fac în reţelele de supremarkete. Aşa că am decis să-l vindem“, a explicat managerul.
Potrivit lui Bodiul, banii obţinuţi ar putea fi folosiţi pentru dezvoltarea întreprinderii.
Combinatul Cricova este cel mai important producător şi exportator de vinuri spumante din Republica Moldova. Volumul vânzărilor anuale este de circa 200 de milioane de lei.
Celebrele galerii naturale, cu o lungime de peste 60 de kilometri, majoritatea folosite pentru depozitarea vinului „Cricova“, reprezintă una dintre cele mai mari atracţii turistice din Moldova. Întreprinderea mai deţine peste 600 de hectare de podgorii, situate în centrul şi în sudul ţării.
Principala piaţă de desfacere a producţiei Cricova este spaţiul CSI