Vineri, 23 august 2013, a avut loc la Timişoara un workshop dedicat proiectului “INSPIRE – Decizii fundamentate, politici coerente la nivel naţional, un cadru european unitar”.
La întâlnire au participat reprezentanţi ai Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, ai Instituţiei Prefectului judeţul Timiş, Consiliului judeţean Timiş, Primăriei municipiului Timişoara şi ai altor primarii din localităţile limitrofe, ai OCPI Timiş şi oficiilor de cadastru şi publicitate imobiliară din judeţele învecinate, ai altor instituţiilor publice locale şi firme cu activitate în sectorul imobiliar şi/sau cadastral.
Obiectivul acestui proiect îl reprezintă îmbunătăţirea calităţii şi eficienţei furnizării serviciilor privind infrastructura de baze de date spaţiale din România, în vederea alinierii la exigenţele Uniunii Europene impuse prin Directiva INSPIRE. Proiectul este cofinanţat din Fondul Social European (FSE), prin Programul Operaţional Dezvoltarea Capacităţii Administrative, axa prioritară 2: “Îmbunătăţirea calităţii şi eficienţei furnizării serviciilor”. Proiectul vizează crearea cadrului tehnic şi juridic necesar pentru realizarea infrastructurii de baze de date spaţiale din România, în vederea alinierii la exigenţele europene, impuse prin Directiva INSPIRE.
INSPIRE (Infrastructura pentru informaţii spaţiale în Comunitatea Europeană), este o directivă a Comisiei Europene care a fost iniţiată pentru a îmbunătăţi coordonarea la nivel comunitar între autorităţile statelor membre, privind geo-informatiile necesare implementării politicilor comunitare, inclusiv în scopul realizării politicilor comunitare din domeniul protecţiei mediului şi al politicilor sau activităţilor care pot avea un impact asupra mediului.
La nivel naţional, crearea INIS (Infrastructura naţională pentru informaţii spaţiale în România) va conduce la îmbunătăţirea furni