Au trecut două luni de la accidentul de autocar din Muntenegru în care au murit 18 turişti români. Locul accidentului a devenit un popas de reculegere pentru românii care merg spre Podgoriţa.
Lumânările sunt aprinese necontenit. Maşinile cu numere de România opresc la intrarea pe podul de pe care s-a prăbuşit autocarul firmei Gregory Tour. Oamenii aprind lumânări şi privesc spre râpa în care şi-au găsit sfârşitul 18 români.
În iulie, un alt accident aproape identic s-a produs în aceeaşi zonă, canionul Moraţa. Două autoturisme s-au acroşat uşor la o depăşire, unul dintre ele ajungând într-o prăpastie.Presa din Muntenegru a reamintit atunci de tragedia românească, explicând, totodată, că nu e nimic de făcut până la terminarea unei autostrăzi care va lega litoralul muntenegrean de Belgrad. Deocamdată totul e în faza de proiectare, dar turismul înfloritor din zonă face ca infrastructura să fie o prioritate pentru statul muntenegrean. Până atunci, şoferii care traversează Muntenegru trebuie să respecte regulile de circulaţie şi să nu-şi permită nicio secundă de relaxare chiar dacă peisajul este răpitor.
Drumurile înguste şi maşinile vechi pe care le conduc muntenegrenii fac ca această mică ţară să fie pe primul loc în sud-estul şi centrul Europei la accidente mortale. Raporul mortalităţii pe şosele este de 20 la 100.000 de locuitori.
Pe şoselele din Muntenegru circulă foarte multe maşini mai vechi de 20 de ani, primele modele de Volkswagen Golf, Opeluri Kadet, vechile maşini iugoslave Yugo şi altele. În lupta cu serpentinele ele se târăsc cu greu lăsând în urmă o dâră groasă de fum şi o lungă coloană de maşini. Aşa se face că cei 250 de kilometri cât măsoară statul Muntenegru de la nord la sud sunt străbătuţi în mai bine de cinci ore.
Alte articole despre accidentul din Muntenegru:
FOTO UPDATE Accident Muntenegru. Mărturie din auto