Cele trei evaluări suplimentare pentru elevii din ciclul primar, considerate stresante de către părinţii clujeni. Profesorii spun că testările sunt utile, dar Consiliul Naţional al Elevilor e de părere că examenele sunt ineficiente şi stresante. În opinia părinţilor, profesorii ar trebui să treacă prin aceleaşi furci caudine ca elevii.
Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a anunţat evaluări suplimentare pentru şcolarii din ciclul gimnazial. Începând din acest an şcolar elevii din clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a vor da o serie de examene suplimentare, incluse în Legea Educaţiei Naţionale, publicată în 2011. În timp ce profesorii susţin că testările naţionale sunt un bun barometru pentru a vedea cât de bine îşi însuşesc elevii materia, părinţii şi elevii înfierează iniţiativa ministerului.
Pe de-o parte, reprezentanţii dascălilor spun că evaluările suplimentare intră în fişa postului, dar că ar trebui corelate cu testările internaţionale, dar şi cu manualele transdisciplinare. „Testările sunt binevenite, conform legii, dar ar trebui să se revadă şi reforma curriculară cu manualele transdicliplinare. Testările reprezintă un barometru, un indicator asupra evoluţiei elevilor. Sunt un barometru, un indicator pentru părinţi, un document despre evaluarea fiecărui elev", a spus liderul profesorilor clujeni, preşesinta Sindicatului Liber pentru Învăţământul Preuniversitar Cluj (SLIPC) Lucia Cojocaru. Pe de altă parte, părinţii spun că evaluările sunt prea stresante şi nu îi ajută deloc pe copii. „La noi lucrurile se fac smucit. Proiectul ar trebui pus în dezbatere publică şi explicat printr-o notă de fundamentare. Se încearcă printr-o măsură de tip examen să avem un grad mai mare de promovabilitate la Bacalaureat, dar poţi să ajungi să stresezi copiii cu examene centralizate atât de dese. Pentru a avea rezultate bune de mici, copiii trebuie atraşi către şcoală