Retailerul german Kaufland, liderul comerţului local cu afaceri de 1,45 mld. euro anul trecut, a început angajările la magazinul din zona Valea Cascadelor din cartierul Militari, potrivit anunţului publicat în zona de construcţie a noii unităţi.
Lanţul de hipermarketuri cu preţuri mici va deschide noua unitate în octombrie-noiembrie, urmând a înteţi astfel competiţia din cartierul Militari al Capitalei, zonă dominată de Cora, Carrefour şi Auchan. Ultimii doi retaileri s-au poziţionat însă spre ieşirea din oraş, în timp ce germanii vor merge mai aproape de zonele dormitor, dominate de blocuri cu zece etaje, la fel ca şi Cora (care deţine un magazin în zona Lujerului). În cartierul Militari din sectorul şase al Bucureştiului s-a deschis de altfel primul hipermarket din România de către Carrefour în 2001.
Noul magazin al celor de la Kaufland va fi deschis lângă cel al „companiei soră“ Lidl, cele două lanţuri făcând parte din grupul Schwarz din Germania. Acesta nu este un caz singular, la Iaşi cele două companii având un alt proiect, cu parcare comună.
Magazinele germanilor de la Kaufland sunt de până la de cinci ori mai mari decât cele ale Lidl, care măsoară între circa 1.100 şi 1.300 mp. Astfel, hipermarketurile Kaufland din Bucureşti au între 5.000 şi 5.500 de metri pătraţi şi au circa 300 de angajaţi, potrivit informaţiilor ZF. Investiţia într-un astfel de magazin este de 7-10 mil. euro, sumă ce cuprinde şi investiţia în teren. Angajaţii Kaufland din magazine au salarii nete de sub 1.500 de lei, suma variind în funcţie de oraş şi de zonă, potrivit datelor din piaţă.
Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro
Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 21.08.2013
ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru