Dacia a devenit cel mai de succes brand din Europa în ceea ce priveşte vânzările. Brandul românesc este cel mai bun exemplu pentru "atacul" maşinilor low-cost, destinate pieţelor emergente, pe segmentele de piaţă din statele dezvoltate, scrie publicaţia economică Financial Times.
FT notează că industria auto îşi redefineşte modelul de business. Tendinţa de a introduce modele de succes de pe pieţele vestice pe pieţele emergente s-a inversat, numeroşi producători auto constatând că maşinile ieftine, mici şi versatile destinate economiilor în curs de dezvoltare au acelaşi succes şi la şoferii din statele vestice.
La nivel european, producătorii fac eforturi pentru a reduce costurile de dezvoltare care pot ajunge până la un miliard de dolari pe model. Producţia este simplificată, companiile orientându-se către reducerea numărului de platforme din uzine şi uniformizarea ofertelor de model la nivel global.
Vânzările de autoturisme ieftine reprezintă 18% din totalul livrărilor de maşini de la nivel european, în creştere faţă de 13% în 2002.
Jurnaliştii britanici amintesc şi câteva componente ale strategiei Dacia de reducere a costurilor. Compania a limitat opţiunilor de culori la cinci nuanţe, foloseşte aceleaşi mânere pentru mai multe modele, iar unghiul la care este înclinat parbrizul este mai ascuţit, ceea ce reduce costurile de producţie şi instalare.
Prin urmare, preţul unui SUV Duster este de circa 9.000 de lire în Marea Britanie, cu 4.000 de lire mai puţin decât modelul oferit de competiţie.
Rezultatele bune ale Renault se datorează popularităţii bradului Dacia, notează sursa. În prima jumătate a anului, vânzările mărcii româneşti au reprezentat 24% din vânzările totale al producătorului francez. În absenţa modelelor din gama Dacia, compania ar fi înregistrat o scădere a vânzărilor de 10%, reiese din calculele jurnaliştilor b