Pictura realizată de Rodica Gheorghe Avram este neîncadrabilă într-un stil ori curent dintre cele cu care timpul ne-a familiarizat şi, totuşi, în unicitatea ei este parte integrantă a artei, bântuită de melancolii, simboluri, expresionism, geometrie ca măsură a ordinii din universul fără margini, migală de orfevru b Publicitate otezată în lumini şi umbre îndărătul cărora mai rămâne ceva de neatins. Expoziţia de Pictură – grafică de la Cercul Militar Naţional – Galeria Artelor a fost o pledoarie pentru forţa evocatoare de sensuri bănuite în ţesătura de linii filigranate a lucrărilor purtătoare de aurul culorii preschimbat în corolă de floare, chip omenesc, metaforă, simbolistică, semne cu trimitere spre arta creatorilor anonimi, ca un creuzet în care se vor fi topit toate elementele naturii spre a se metamorfoza în esenţe inefabile. Formată la Institutul de Arte Plastice „Nicolae Grigorescu“ din Bucureşti, pictoriţa Rodica Gheorghe Avram a participat, începând cu anul 1982, la multe târguri internaţionale organizate de UCECOM, a avut peste douăzeci de expoziţii personale, respectiv participări la expoziţii colective în România, are lucrări în colecţii private din Europa, Asia, America şi are, în primul rând, un stil cu totul original de a abstractiza preamultul din arta care nu face decât să se închine supusă modelului din natură. La ea, închinarea are un sens mai straniu: este o melancolie filigranată, o invitaţie la tainele neprinse în limbajul cuminte al culorii şi care, printr-un alt soi de cuminţenie, fascinează privitorul şi-l îndeamnă la tihnă lucidă şi scormonitoare.
Pictura realizată de Rodica Gheorghe Avram este neîncadrabilă într-un stil ori curent dintre cele cu care timpul ne-a familiarizat şi, totuşi, în unicitatea ei este parte integrantă a artei, bântuită de melancolii, simboluri, expresionism, geometrie ca măsură a ordinii din univer