Pe 21 august, Nini Săpunaru a primit un telefon de la Crin Antonescu, care îl întreba dacă ar vrea să preia conducerea Ministerului Transporturilor. Săpunaru se pregătea de o lună pentru această propunere, iar Silaghi era, de fapt, o propunere de formă.
“Am fost sunat şi întrebat dacă aş accepta o propunere din partea dânsului (a lui Crin Antonescu - n.r.), propunere către BPN, pentru funcţia de ministru al Transporturilor. Am acceptat, sunt onorat, mai mult de atât nu am ce să comentez, decât că voi aştepta decizia de duminică a partidului”, a spus Nini Săpunaru pe 22 august, a doua zi după discuţia cu liderul PNL, Crin Antonescu. Părea o schimbare de macaz după ce Ovidiu Silaghi s-a retras, forţat de DNA.
Silaghi, capcana pentru Băsescu
Ceea ce părea o propunere serioasă şi fermă a PNL pentru funcţia de ministru al Transporturilor s-a dovedit de fapt o propunere falsă a PNL. Ovidiu Silaghi a fost propus tocmai pentru că Antonescu se aştepta ca preşedintele Traian Băsescu să respingă nominalizarea. De fapt, cel care într-adevăr urma să fie ministrul Transporturilor este Nini Săpunaru, iar acesta ştia foarte bine că Silaghi a fost pus de formă pe listă.
„Cred că, împreună cu ceilalţi colaboratori din minister, ştiu ce am de făcut la minister. Încă de acum o lună mi-am făcut un scenariu de război” este declaraţia lui Nini Săpunaru, care, fără să vrea poate, a dezvăluit planul.
Ceva scârţâie în “planul Săpunaru”
Preşedintele Traian Băsescu are posibilitatea de a respinge o singură dată o propunere pentru funcţia de ministru. Problemele din trecut cu Agenţia Naţională de Integritate, dar şi dosarul penal de la DNA îi lăsau doar şanse teoretice liberalului Ovidiu Silaghi să primească acceptul preşedintelui. Astfel, în cazul respingerii de către Băsescu, Nini Săpunaru ar fi fost numit ministru al Transportur