Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Germania au scăzut cu 4,5% în iulie, la 4.120 unităţi, în timp ce piaţa germană a avansat cu 2,1%, la 253.146 unităţi, a anunţat, vineri, oficiul pentru înmatriculări auto german KBA.
Din totalul de 33 de mărci analizate, 17 au înregistrat creşteri, iar restul scăderi. Printre mărcile cu evoluţie negativă s-a situat şi liderul pieţei, Volkswagen, cu un declin de 5,1%, la 55.525 unităţi.
Cota de piaţă a Dacia s-a situat în iulie la 1,6%.
Înmatriculările mărcii Renault, care face parte din grupul cu acelaşi nume, alături de Dacia, au avansat cu 4,6%, la 9.023 unităţi. Marca Renault are o cotă de piaţă de 3,6%.
În primele şapte luni ale anului, vânzările Dacia în Germania au urcat cu 6,3%, la 27.601 unităţi, pe o piaţă în scădere cu 6,7%, la 1,76 milioane de unităţi.
Nouă mărci din totalul de 33 analizate au avut o evoluţie pozitivă în intervalul ianuarie-iulie.
Volkswagen a consemnat o scădere de 8,5% în primele şapte luni, la 380.473 unităţi. Marca germană are o cotă de piaţă de aproape 22% atât în primele şapte luni, cât şi în iulie. Înmatriculările Renault au scăzut cu 10%, la 57.934 autoturisme.
Germania a fost anul trecut a doua mare piaţă pentru Dacia, după Franţa.
Înmatriculările Dacia în Franţa au crescut cu 6,1% în iulie , la 9.682 unităţi, în timp ce piaţa franceză a avansat uşor, cu 0,9%, la 150.248 unităţi. În primele şapte luni, vânzările Dacia în Franţa au crescut cu 8,6% raportat la perioada similară a anului trecut, la 54.610 unităţi. Piaţa franceză a scăzut la şapte luni cu 9,7%, la 1,08 milioane de unităţi.
Vânzările Dacia la nivel global au crescut anul trecut cu 4,8% faţă de 2011, la 359.822 autovehicule, din care puţin peste 6% au fost comercializate în România, unde compania s-a menţinut totuşi lider, iar cele mai mari pieţe de desfacere au răma