Timp de zece zile, la Cluj-Napoca s-a desfăşurat o nouă ediţie a proiectului „Oratorium“, organizat de Fundaţia „Jubilate“ din Oradea, coordonat de Kenneth Tucker. Muzicianul american, stabilit de ani buni la noi, s-a implicat în tot ce înseamnă selecţie, relaţie cu cei de aici şi din străinătate, repetiţii, cazare, mese, lucrând şi cu ansamblul coral, cântând şi la pian în recitaluri. L-a avut alături şi pe tenorul Ruben Mureşan, la fel de dăruit pentru muzică, pentru reuşita deplină a unei adevărate provocări; acesta a cântat şi în cor, s-a ocupat şi de aspecte pragmatice, asemeni lui Susan Strohschein, directoarea executivă al fundaţiei. Lucrând cu „docenţii“ sosiţi din SUA sau din Europa, aducând experienţa lor îndelungată în orchestre cu tradiţie, cei aproape 150 de tineri din toată ţara au pregătit, pe lângă recitaluri, şi monumentalul Requiem german de Brahms, în repetiţii „duble“, solicitante şi pasionante totodată, cu americanul Delta David Gier la pupitru, reuşind performanţa de a se omogeniza, de a construi planuri expresive bine definite, contrastante dar echilibrate; momentele de izbucnire, cu accente terifiante, au alternat cu cele de reculegere adâncă, profund umană, într-o manieră apropiată versiunilor oferite, în timp, de ansambluri exper Publicitate imentate. Iar bucuria colaborării într-o astfel de „aventură“ s-a împlinit în bucuria succesului deosebit repurtat apoi în concertele oferite la Biserica Neagră din Braşov, la Biserica reformată „cu două turnuri“ din Cluj şi la Biserica romano-catolică din Oradea, unde un public extrem de numeros a ascultat cu încântare interpretarea conferită unei partituri dificile, dar de mare frumuseţe. Şi din nou a impresionat simplitatea elevată a rugii încărcate de sensuri, redată de soprana Georgeta Stoleriu, maestră recunoscută a genului, în timp ce foarte tânărul bariton american Will Hughes a etalat un g