CreŞterea vânzărilor de poliţe adresate persoanelor fizice a fost strategia pe care au mizat cei mai mulţi asigurători în perioada de criză pentru a compensa prăbuşirea afacerilor pe corporate, pe fondul efortului companiilor de a-şi prioritiza cheltuielile, ceea ce a presupus inclusiv tăierea sumelor alocate achiziţionării de asigurări.
La nivelul celor mai mari zece companii de asigurări din piaţa locală vânzările de poliţe de retail au însumat 45% din afaceri în 2012, în creştere cu 35% faţă de anul precedent, potrivit calculelor efectuate de ZF pe baza datelor Autorităţii de Supraveghere Financiară.
„Majoritatea companiilor au început să se orienteze către retail, deoarece populaţia este mai dispusă, în prezent, să cumpere produse de asigurare decât companiile. Clienţii corporate au început să se uite mai atent la bugetele destinate asigurărilor, însă aveam de a face cu două categorii de companii: companiile româneşti şi multinaţionalele. Acestea din urmă au cultura asigurării, sunt conştiente că au nevoie de protecţie“, afirmă Cati Stoican, director general adjunct al Safety Broker. Continuarea pe ZFCorporate
CreŞterea vânzărilor de poliţe adresate persoanelor fizice a fost strategia pe care au mizat cei mai mulţi asigurători în perioada de criză pentru a compensa prăbuşirea afacerilor pe corporate, pe fondul efortului companiilor de a-şi prioritiza cheltuielile, ceea ce a presupus inclusiv tăierea sumelor alocate achiziţionării de asigurări.
La nivelul celor mai mari zece companii de asigurări din piaţa locală vânzările de poliţe de retail au însumat 45% din afaceri în 2012, în creştere cu 35% faţă de anul precedent, potrivit calculelor efectuate de ZF pe baza datelor Autorităţii de Supraveghere Financiară.
„Majoritatea companiilor au început să se orienteze către retail, deoarece populaţia este