De vreme ce Jaguar este asociat cu Land Rover ca parte a grupului indian Tata, platforma donatoare pentru “copilul teribil” cu valenţe 4x4 va fi tocmai actuala structură a Range Rover Sport.
Denumirea X-Type preferată pentru primul crossover cu alură de SUV având blazon de felină regală a fost reciclată acum aproape un deceniu, acest apelativ fiind purtat de către un sedan ce cu greu îşi croia drum printre concurenţa premium germană.
În vreme ce RR Sport va pedala în continuare pe tema designului pătrăţos, Jaguar X-Type Concept va aborda o caroserie similară conceptului pe care a mers BMW cu X6. SUV-ul Jaguar va evada oarecum din canoanele stilului arhetipal promovat de Land Rover în ultimii 40 de ani şi se va diferenţia radical, neexistând riscul de canibalizare pe vânzări în cadrul aceluiaşi grup.
Super SUV-ul Jaguar nu-şi va concura propriul frate de concern chiar dacă, în mod cert, la dezvoltarea modelului a fost folosită experienţa şi subansamble Land Rover. Aventura Jaguar şi “english-style”-ul se va traduce la tot-terenul X-Type printr-o linie scundă şi sportivă cu aspect de coupe, lunetă înclinată, capotă prelungă, iar ca soluţie constructivă, un şasiu la care aluminiul face legea.
La cei 4.850 mm lungime, vărul RR Sport va fi mai lung cu 20 de centimetri, însă chiar şi după diminuarea consolei spate şi a distanţei între cele două axe (sub 2.923 mm), va fi suficient ca X-Type să afişeze un confort semnificativ în ceea ce priveşte spaţiul la genunchi în spate. Plafonul mai plonjat va exclude la “pisică” o configuraţie de 5+2 locuri (la RR Sport există opţiunea a două scaune de pe rândul trei decupate din portbagaj), ci mai degrabă un tipar exclusivist de “2+2”.
Accentul va cădea pe calităţile rutiere, chiar dacă nu se va renunţa la tracţiunea integrală. Scund şi dinamic, acesta este posibil să primească sub capotă inclusiv un diesel de