Cei aflaţi în căutarea unui loc de muncă şi-ar putea găsi de lucru mai uşor cu ajutorul unui card electronic ce înglobează toate informaţiile profesionale.
Luni începe distribuirea în Bucureşti a cardurilor profesionale internaţionale, prin agenţiile locale de ocupare a forţei de muncă. Instrumentul a fost gândit pentru a creşte şansele de angajare ale posesorului şi se distribuie gratuit, la cerere, celor intereasaţi, fie că este vorba despre şomeri sau despre persoane aflate în căutarea unei slujbe.
"Cardul conţine informaţii despre situaţia şomerului, inclusiv un CV în format european care poate fi descărcat în cazul unui interviu de angajare", a explicat Elena Tănase, directorul firmei IT care a furnizat soluţia informatică. Accesul la informaţiile de pe card se face prin intermediul unei platforme, la adresa www.card-profesional. ro, în baza numărului de identificare înscris pe fiecare card.
Angajatorul care vrea să vadă informaţiile referitoare la parcursul profesional al celui pe care vrea să-l încadreze trebuie să acceseze informaţiile de pe platformă. La fel şi angajatorul din străinătate, cu condiţia ca acesta să fie înscris pe platforma românească.
Ţine loc de carnet de şomer
Pentru şomeri, cardul va fi emis pe loc, odată cu procesarea dosarului de către AJOFM şi va înlocui carnetul de şomer. Pentru ceilalţi, eliberarea se va face la cerere.
La Agenţia de Ocupare a Forţei de Muncă din Sectorul 3 s-au primit până acum, potrivit declaraţiilor şefului agenţiei, Mihai Cornea, 900 de carduri care urmează a fi imprimate şi distribuite şomerilor începând de luni. La Hunedoara şi la Vaslui a început deja distribuirea acestor carduri. "Cei mai interesaţi de ele au fost tinerii", a spus Elena Olah, responsabil de proiect în cadrul AJOFM Hunedoara. Cardul face parte dintrun proiect-pilot cofinanţat din bani europeni.